Grafiskais standarts ir rokasgrāmata dizaineriem un maketētājiem, kas veido vizuālus materiālus uzņēmuma reprezentēšanai tās ārējās komunikācijas laikā – ar klientiem, partneriem, piegādātājiem, apakšuzņēmējiem utml. Pie vizuālajiem materiāliem pieder gan drukātie, gan digitālie dokumenti, kā arī prezentreklāma un citi reklāmas un darba materiāli, tai skaitā mājas lapa, veidlapas, vizītkartes, rēķini u.c. Parasti grafiskais standarts tiek izstrādāts kā noteikts krāsu un grafisko simbolu risinājums, kas ir pieejams gad digitālajā, gam drukātajā veidā uzņēmuma īpašniekiem un tiek izmantots kā neatņemama sastāvdaļa kompānijas dokumentācijas un reprezentācijas materiālo noformēšanā. Citiem vārdiem sakot, grafiskais standarts izskatās kā precīza un detalizēta rokasgrāmata turpmākai uzņēmuma identificējošās vizuālās simbolikas lietošanai.
Kāpēc ir tik svarīgs grafiskais standarts un kāpēc tas ir jāpasūta?
Grafiskais standarts ir uzņēmuma integritātes pazīme. Tā esamība runā par to, ka uzņēmums ne tikai veic savu darbību izstrādāta zīmola kontekstā, bet arī veido komunikāciju izmantojot vienotu vizuālo zīmola identitāti.
Galvenajas grafiskā standarta esamības priekšrocības ir sekojošie aspekti:
– Laiks un izdevumi
Grafiskā standarta esamība ļauj ietaupīt laiku un samazināt izdevumus mārketinga stratēģijas realizēšanas un tirgus iekarošanas gaitā. Uzņēmumam nav nepieciešams katru reizi izgudrot vizuālo stilu no jauna, tas var izmantot jau izstrādātus maketus kā vizuālo pamatu produktu un pakalpojumu virzīšanai tirgū.
– Atpazīstamība un asociativitāte
Profesionāli izstrādāts grafiskais standarts, kuru izmanto ka pamatu komunikācijas veikšanas procesā, ļauj pozicionēt uzņēmumu tirgū tādā veidā, lai klienti varētu to viegli atpazīt un lai tas atšķīrtos konkurentu vidū. Pareizi izveidots korporatīvais stils atspoguļo zīmola koncepciju, kļūst par tā neatņemamo vizuālo daļu. Tas ietvēr sevī un attēlo piedāvāto produktu un pakalpojumu īpašības un raksturojumus, izraisot tiešas asociācijas ar zīmola vērtībām.
No kā sastāv grafiskais standarts?
Korporatīvā stila galvenais elements ir uzņēmuma logotips. To izmanto par pamatu kopējā vizuālās identitātes izstrādes procesā: veidlapu, vizītkaršu, rēķinu u.c. vizuālo komponentu, tai sk. etiķešu, instrukciju, prezentreklāmas, prezentāciju, infografikas utml. veidošanā.
Grafiskā stilā izstrādē ir svarīgs dizainera darbs. Tieši no viņa profesionalitātes ir atkarīgs, cik precīzi tiks noformulēta uzņēmuma vizuālā koncepcija. Šeit ir ne tikai svarīgs darbs ar krāsu paleti, bet arī gudra grafikas un fontu pielietošana, spēja izstrādāt logotipu un ņemot to par pamatu, pareizi apzīmēt citu augstāk minēto komponentu (veidlapas, vizītkartes u.c.) vizuālo noformējumu, pielietojot principus un idejas, kas
bija izmantotas logotipa izstrādei.
Ar ko ir jāuzsāk izstrādājot grafisko standartu?
Pirmkārt, ir nepieciešams saprast uzņēmuma vērtības un mērķus. Parasti sākumā, pirms grafiskā standarta izstrādes tiek noformulēta vispārēja uzņēmuma zīmola koncepcija, tā pamati. Zīmola izveide ir atsevišķš darbs, kuru pilda profesionāļi stratēģijas jomā, mārketinga speciālistī, analītiķi un uzņēmuma vadība. Pēc zīmola koncepcijas noformulēšanas var ķerties pie brīfa izstrādes grafiskā standarta izveidei. Šajā posmā prātā vētrā piedalās mārketinga speciālisti, kuri apraksta uzņēmuma mērķa auditoriju, tās dzimumu un vecumu, kā arī citas īpašibas, kas piemīt potenciālajiem klientiem — uzņēmuma piedāvato produktu un pakalpojumu pircējiem. Pamatojoties uz brīfa darbu var sākt grafiskais dizainers, kas kļūst par to pusi, kura ir atpildīga par pareizo korporatīvās indentitātes izveidi.